Program:
Francis Poulenc: Concert champêtre FP 49 / Venkovský koncert pro cembalo a orchestr
Program:
Contre Nature
Koncerty vokálního ansámblu Graindelavoix jsou vždy dobrodružstvím, cestováním v čase, rock’n rollem i archaickým rituálem zároveň. Soubor a jeho vedoucí Björn Schmelzer chápou pozdní středověk jako prudce moderní dobu. Belgický komorní sbor se věnuje zapomenutým pokladům hudební epochy, která se zdá být nekonečně vzdálená a zároveň velmi blízká, s nadpozemsky dokonalou harmonií i přísně individuálními hlasy.
Johannes Cicionia, Matteo de Perugia, Jacob de Senleches, Guido de Lange
Program:
Jean-Luc Fafchamps
Les amours de madame Tchabaï / Lásky paní Čabajové
Luciano Berio
Les mots sont allés
Georg Crumb
Apparition, Elegiac songs and vocalises
Leoš Janáček
Pohádka
Dmitrij Šostakovič
Oféliina píseň (z: 7 romancí na básně Alexandra Bloka op. 127)
Leoš Janáček
V mhách
Les amours de Mme Tchabaï / Lásky paní Čabajové
V povídce tureckého básníka a spisovatele Nȃzima Hikmeta se jistý doktor Littman dívá na srdce ve sklenici. Snaží se představit si milostný život majitelky srdce, paní Čabajové, a začne si pobrukovat milostné písně. Současný belgický skladatel Jean-Luc Fafchamps toto bizarní snění zhudebnil a do cyklu pro mezzosoprán, violoncello a klavír přidal své vlastní oblíbené písně. Tyto důmyslné úpravy známých i méně známých šansonů jsou proloženy skvosty z repertoáru dvacátého století.
Graindelavoix
Björn Schmelzer / umělecký vedoucí
Program:
Vlámská polyfonie 15. století
Koncerty vokálního ansámblu Graindelavoix jsou vždy dobrodružstvím, cestováním v čase, rock’n rollem i archaickým rituálem zároveň. Soubor a jeho vedoucí Björn Schmelzer chápou pozdní středověk jako prudce moderní dobu. Belgický komorní sbor se věnuje zapomenutým pokladům hudební epochy, která se zdá být nekonečně vzdálená a zároveň velmi blízká, s nadpozemsky dokonalou harmonií i přísně individuálními hlasy.
Josquin Desprez, Johannes Ockeghem, Jakob Obrecht
Program:
Heinrich Issac – Missa „Chargé de deul“
Kyrie, Gloria
Johannes Tourout
O gloriosa regina mundi
O florens rosa
Johannes Tourout – Missa ‘sine Kyrie’
Credo
Anonymous – Ave Maria-Ave ancilla
Johannes Tourout – Virgo restauratrix
Johannes Tourout – Missa ‘sine Kyrie’
Sanctus
Gaspar van Weerbeke – O lumen
Johannes Tourout
O castitatis lilium
O generosa nata David
Anonymous – Michael praepositus
Anonymous – O Altissime
Johannes Ghiselin – O gloriosa domina
Gaspar van Weerbeke – Salus eterna
Johannes Tourout – Nova instant cantica
Zrcadlo Johannese Tourouta / Vlámská polyfonie v renesančních Čechách
Cappella Mariana a její umělecký vedoucí Vojtěch Semerád pokračují ve zkoumání hudební kultury střední Evropy 15. a počátku 16. století. Jaká je souvislost uváděných autorů s našim územím v renesanční době? Můžeme se jen dohadovat, jejich život je stále opředen tajemstvím, ale četnost uvádění jejich skladeb ve významných rukopisech střední Evropy (Kodex Strahov, Kodex Speciálník) dává tušit, že šlo o velmi vážené skladatele své doby. Program je doplněn o anonymní díla ze středoevropských pramenů, která mohou představovat příklad místní tvůrčí recepce mezinárodního polyfonního stylu.
v rámci programu:
Program:
Ignazio Albertini
Sonata V. A dur
Nicolaus à Kempis
Symphonia VI.
Domenico Giovanni Antonio Pandolfi Mealli
Sonata Sesta: La Sabbatina C dur
Domenico Giovanni Antonio Pandolfi Mealli
Sonata Terza: La Melana D dur
Ignazio Albertini
Sonata VI. in D dur
Domenico Giovanni Antonio Pandolfi Mealli
Sonata Quinta: La Clemente e moll
Nicolaus à Kempis
Symphonia II.
Ignazio Albertini
Sonata X. e moll
Bound to Nothing
Ansámbl Rýnský představuje svůj oblíbený kmenový repertoár – sonáty Ignazia Albertiniho – v kontextu dalších děl významných skladatelů 17. století spjatých s habsburskými dvory. Vrah-virtuos Domenico Giovanni Antonio Pandolfi Mealli působící v Innsbrucku se setkává s tragicky zavražděným Ignaziem Albertinim, jež skládal ve Vídni, a záhadný Nicolaus à Kempis vše pozoruje z bezpečné vzdálenosti z Bruselu.
Nádherná preludia, pasáže nespoutané fantazie a spletité fugy tvoří sonáty autorů, jejichž tvorba vzkvétala v nestabilním poválečném kontextu plném pochybností, nadějí a neobvyklé umělecké expresivity. Rýnský se snaží vnést osobitý vkus každého skladatele zkoumáním jejich rétorických nástrojů, kreativní realizací basso continua a dáváním prostoru nesvázanosti houslových partů v jejich skladbách.
Lovaňský zpěvník
Vokálně-instrumentální soubor Sollazzo nadále fascinuje mezinárodní hudební svět. Na festival se vrací s výběrem z unikátního Lovaňského zpěvníku, vlámského mistrovského díla z konce 15. století: čtyřicet devět písní na francouzské středověké texty představuje vrchol francouzsko-vlámské polyfonie patnáctého století.
Johannes Ockeghem, Antoine Busnois, Firminus Caron, Walter Frye ad.
Ecce femina
Příběh života
Slovo, obraz a píseň se spojují v hluboce lidském představení o síle a zranitelnosti žen na celém světě. Uznávaná vlámská fotografka Lieve Blancquaertová při svých cestách zachytila dívky a ženy ve výjimečných okamžicích; strhující snímky vyprávějí o jejich síle i zranitelnosti. Tiburtina Ensemble objevil stejná témata v gregoriánském chorálu, v lidových písních z Moravy a v kodexech Las Huelgas, Calixtinus a Speciálník. Slova, obrazy a tóny v dokonalé symbióze vyprávějí příběh o emocích, jedinečných a univerzálních zároveň.
Bruselské housle
Čtyři smyčcoví mágové z Bruselu a jeden neméně virtuózní kytarista si ve svém sehraném kvintetu pohrávají s tradičním swingovým vzorcem HCF (Hot Club de France) a obracejí jeho prvky naruby. Výsostní improvizátoři bezkonkurenční v propojování komorní hudby s jazzem mísí klasické aranže i s divokými výlety třeba do cikánské nebo latinskoamerické hudby.
Lednicko-valtický areál, Weinviertel
10. ročník oblíbeného, v rámci ČR ojedinělého projektu spojujícího hudbu různých žánrů, cykloturistiku a poznávání atraktivních turistických zajímavostí a místní gastronomie sousedních regionů Jižní Moravy a Dolního Rakouska. Projekt je vhodný pro všechny věkové kategorie, vstup na koncerty zdarma, trasu si účastníci vyberou sami podle svého hudebního vkusu a fyzické zdatnosti.
Program, termíny a podrobné informace najdete na www.hudbanakole.cz.
Bruselské housle
Čtyři smyčcoví mágové z Bruselu a jeden neméně virtuózní kytarista si ve svém sehraném kvintetu pohrávají s tradičním swingovým vzorcem HCF (Hot Club de France) a obracejí jeho prvky naruby. Výsostní improvizátoři bezkonkurenční v propojování komorní hudby s jazzem mísí klasické aranže i s divokými výlety třeba do cikánské nebo latinskoamerické hudby.
Program:
Mr de Sainte-Colombe le père
Chaconne en ré mineur
Richartz de Berbesieu
Atressi com l’olifanz
Mr de Sainte- Colombe le fils
Prélude en Mi mineur
Philippe Hersant
Le Chemin de Jérusalem
Henry Purcell
O Solitude
Tobias Hume
Good againe
katalánský anonym
Soleta so yo ací
Barbara (Monique Andrée Serf)
La Solitude
On Solitude
Thomas Baeté se za doprovodu věrné violy da gamba a svého hlasu toulá tématem samoty v hudbě. Právě hudebníci jsou často rozkročení mezi samotou při hodinách cvičení a cestování a potřebou intenzivního kontaktu s publikem a spoluhráči. Po stopách osamělosti a spojení v hudbě se Thomas vydává s Henrym Purcellem i s francouzskou šansoniérkou Barbarou, inspirací jsou mu třeba i Michel de Montaigne, Friedrich Nietzsche nebo mladá australská básnířka Courtney Peppernel.
Program:
Tielman Susato
Mille regretz fera mon povre cueur
Thomas Crecquillon
Je suis aymé de la plus belle
Mort m’a privé
Nicolas Gombert
Triste départ
Tielman Susato
Mon Amy (Ronde)
Josquin Desprez
Mille regretz
Tielman Susato
Les miens aussi (Résponce à Mille regretz de Josquin)
Si de present peine j’endure
Salve quae roseo serto (prima pars)
Missa In illo tempore – Sanctus
Hoboecken dans (Ronde)
Jean Lecocq
Le bergier et la bergiere
Tielman Susato
O wrede fortune ghy
Jacobus Clemens
Een Venus schoon
Orlandus Lassus
Perch’io veggio
Madonna, mia pieta
Tielman Susato
Wo bistu (Ronde)
Ronde
Missa In illo tempore – Agnus Dei
Pere eternel (prière après le repas)
Salve Susato
Utopia Ensemble představuje florilegium skladeb, které složil a/nebo vydal výjimečný tvůrce renesanční vokální hudby: Tielman Susato. Byl jedním z nejvýznamnějších hudebních tiskařů 16. století: hudební tisk se do doby, než Susato založil svou dílnu v Antverpách, provozoval především v Itálii, Francii a Německu. Byl také vynikající skladatel, který napsal a vydal několik knih mší a motet. Nejvyšší čas seznámit se s tímto fascinujícím hudebníkem!
19:30
Program:
Benjamin Holmes
Crossing
Keiko Abe
Wind in the Bamboo Grove
Casey Cangelosi
Meditation Nr.2
Bill Molenhof
One Notch Higher
Nicolas Martynciow
Tchik
Bart Quartier
Liu Heng
Face2Face
Beng!
Anežka Nováková a Geertje Karpez se ke společnému programu sešly speciálně pro 30. ročník našeho festivalu. Tyto dvě mladé, mimořádně talentované perkusionistky propojí Flandry a Českou republiku nefalšovaným ***beng!!!!***. Sestavily program, který skvěle demonstruje všestrannost bicích nástrojů: od virtuózního sóla na vířivý buben až po intimní tvorbu Keiko Abe.
19:30
Axis Mundi
Meditativní taneční představení rýsuje osu světa mezi Bachovo Preludium a fugu G dur a skladbu Mad Rush Philipa Glasse. Choreografka a tanečnice Oona Van Aken při něm spolupracuje s varhaníkem Tomem Van Der Plasem: ona tančí podle varhan a tóny varhan tančí kolem ní…
Upon the Chant
Společně s festivalem oslaví v příštím roce významné jubileum i renomovaný soubor Currende, který se za padesát let existence stal synonymem skvostné interpretace polyfonní hudby 16., 17. a 18 století. Ve svém programu Upon the Chant umělecký vedoucí souboru a zároveň autor skladeb Erik Van Nevel však vychází ze středověkého gregoriánského chorálu: melodie nejdůležitějších svátků liturgického roku uspořádal do nové polyfonní hudby. Hymny Dies irae, In paradisum, Gaudeamus či Ave Maria dostávají novou, atraktivně bohatou barvu, ve své původní podobě se ale vždy objeví v jednom ze čtyř hlasů.
Upon the Chant
Společně s festivalem oslaví v příštím roce významné jubileum i renomovaný soubor Currende, který se za padesát let existence stal synonymem skvostné interpretace polyfonní hudby 16., 17. a 18 století. Ve svém programu Upon the Chant umělecký vedoucí souboru a zároveň autor skladeb Erik Van Nevel však vychází ze středověkého gregoriánského chorálu: melodie nejdůležitějších svátků liturgického roku uspořádal do nové polyfonní hudby. Hymny Dies irae, In paradisum, Gaudeamus či Ave Maria dostávají novou, atraktivně bohatou barvu, ve své původní podobě se ale vždy objeví v jednom ze čtyř hlasů.
Program:
John Dowland
Preludium Mr. Dowland’s Midnight
Francis Poulenc
Sarabande pour guitare
Johann Sebastian Bach
Prelude, Fuga, Allegro BWV 998
Marc Ribot
Bateau (arr. Emma Wills)
Frédéric Mompou
Canciones y danzas n°6: 6a. Cancion / 6b. Ritmado
Joni Mitchell
Blue
4-7-8
Název programu mladé kytaristky sklízející v posledních letech jeden úspěch za druhým odkazuje na dechovou metodu, díky které spolehlivě uklidníte svou mysl i tělo. Virtuoska posluchače vede emotivní cestou, na níž zní hudba Johna Dowlanda, Johanna Sebastiana Bacha, ale třeba i Joni Mitchell nebo Marca Ribota. Program inspirovaný rytmem dechu zkoumá téměř nekonečnou zvukovou paletu Emmina nástroje.
19:30
Telč
Panský dvůr
Program:
Hildegard von Bingen
O spectabiles viri
Jowan Merckx
La rosée de larmes (text Publius Vergilius Maro)
Jowan Merckx
Sous le noyer
Philippe Laloy
Les roses de Saadi (text Marceline Desbordes-Valmore)
Jowan Merckx
A un lilas (text François Coppée)
Raphaël De Cock
Yggdrasil / Fossegangar (lidová islanská a norská poezie)
Guillaume du Fay
Balsamus et munda cera
Jowan Merckx , arr. Jurgen De bruyn
Purior in vicis (text Horatius)
Jowan Merckx
Sous le figuier
Els Van Laethem, Bert Van Laethem
Où rien ne bouge (text Emile Verhaeren)
Jowan Merckx, arr. Jowan Merckx & Natacha Simmonds
Le doux désir douloureux
Meninas vamos à murta
portugalská lidová, arr. Jowan Merckx
Jowan Merckx, arr. Philippe Laloy
Artemisia absinthium
To yasemí
řecká lidová
Jowan Merckx
Alchemilla
Balsam
Lidé se odnepaměti snažili ovládnout léčivou sílu rostlin a své poznatky zaznamenávali v herbářích. Po obrovském úspěchu dvojice programů Les Tisserands a O, Monde Aveugle, které mělo možnost vyslechnout i naše publikum, vytvořil soubor Zefiro Torna z těchto bylinných nauk třetí program nazvaný Balzám. Nové skladby nazvané Alchemilla nebo Artemisia absinthium znějí spolu s portugalskými a řeckými lidovými nápěvy, s písní ze staroislandské Eddy o Yggdrasilu neboli stromu života, s duchovními melodiemi Hildegardy von Bingen nebo s hudebními skvosty 15. století od Guillauma Dufaye, to vše za doprovodu více než desítky známých i velmi zřídka slýchaných dechových, bicích i smyčcových nástrojů mnoha národů.
Program:
Tomas Gubitsch / Argentina
Villa Luro
Ludovico Einaudi / Itálie
Elegy for the Arctic (arr. Sebastian Enriques)
Johann Sebastian Bach / Německo
Aria & Goldbergovské variace I, V, VI (arr. Duo Como)
Rossen Balkanski / Bulharsko
Scherzo
Richard Galliano / Francie
Laurita (arr. Duo Como)
Korrontzi / Baskicko
Fandango (arr. Duo Como)
Bireli Lagrene / Francie
Made in France (arr. Duo Como)
Ennio Morricone / Itálie
Cinema Paradiso (arr. Duo Como)
Astor Piazzolla / Argentina
Tango suite n°3
Sivuca & Gloria Gadelha / Brazílie
Feira de Mangaio (arr. Duo Como)
Henri Coene / Belgie
Atlantic Express
Douce joie / Sladká radost
Letní směs elegantní klasické hudby, jazzu a výrazně jižanských rytmů ochucená aranžemi hudby Richarda Galliana a Ennia Morriconiho. Název Duo Como odkazuje k výletu k jezeru Como, který umělci podnikli se svými přáteli a prožili při něm nezapomenutelné chvíle. Stejný zážitek chtějí mladí muzikanti dopřát i posluchačům, a proto připravili radostný hudební výlet!
Program:
Antonín Dvořák
Poetické nálady op. 85 Na starém hradě
Leoš Janáček
Po zarostlém chodníčku Vivo
Kris Defoort
DEDICATIO XIV
…le réel transfiguré par l’émotion du souvenir… (2023)
Antonín Dvořák
Poetické nálady op. 85 Furiant
Leoš Janáček
Po zarostlém chodníčku Sýček neodletěl!
Antonín Dvořák
Poetické nálady op. 85 Vzpomínání
Kris Defoort
DEDICATIO VI
Treasure of emotions (2006)
Antonín Dvořák
Dumka / Furiant op. 12
Leoš Janáček
Po zarostlém chodníčku Allegro / Dobrou noc!
Kris Defoort
DEDICATIO III
Lonely men (2004)
Antonín Dvořák
Poetické nálady op. 85 Serenáda
Leoš Janáček
Po zarostlém chodníčku Nelze domluvit!
Antonín Dvořák
Humoresky op. 101, č. 1 Vivace, č. 7 Poco lento e grazioso
Leoš Janáček
Po zarostlém chodníčku Allegretto / Frýdecká Panna Maria
Kris Defoort
DEDICATIO XVIII
…silence précieux… (2023)
Antonín Dvořák
Poetické nálady op. 85 Na Svaté hoře
Slovanská duše
Od roku 1991, kdy se stal laureátem soutěže královny Alžběty v Bruselu, sklízí Vlám Jan Michiels úspěchy pro svůj osobitý přístup ke klasickému klavírnímu repertoáru. Při svých „rituálních recitálech“ udržuje živý dialog staré hudby s tou mladší i současnou. Na našem festivalu nechá spolu promlouvat skladby Antonína Dvořáka a Leoše Janáčka a části z cyklu Dedicatio belgického skladatele Krise Defoorta; devět hudebních dopisů belgický skladatel věnoval lidem blízkým svému srdci, mezi něž patří i Jan.
Kalimat
Kalimat v arabštině znamená slovo. Stejně se jmenuje neobyčejný projekt dua Aznèm z Brugg. Dvojčata Wautersova v něm pracují s texty o nepodmíněné lásce, útěše, o hře mraků, o lidských odlišnostech i poutech za pomoci hudby, od děl Johanna Sebastiana Bacha a Arvo Pärta až po modlitební melodie a ptačí zpěvy. Harfu a violoncello doprovází citlivá živá elektronika v podání třetí členky Kalimatu, vášnivé zvukové experimentátorky Lieve De Sadeleer.
Program:
Suita tradičních polských melodií
Pozic mamo roz (region Kurpie)
Światówka: Svatební pochod
Georg Philipp Telemann
Hanaskÿ (TWV 55:E1) – Rondeau Hanacoise (TWV 55:E2)
Dyž sem šla z kostela: lidová moravská
Georg Philipp Telemann
Koncert in D M, TWV 51:D2 pro flétnu, smyčce a continuo
Suita tanců z Uhrovecké sbírky
Suita z Roztockého rukopisu
Georg Philipp Telemann
Úryvky ze suit pro orchestr
Janičáři (TWV 55:D17) – Mezzetin en Turc (TWV 55:B8)
Jean-Pierre Drouet
Détour Autour (2016, zarb sólo)
Nisko słonko (tradiční píseň z oblasti Kurpie, Polsko)
Georg Philipp Telemann
Trio č. 3 h moll TWV 42:H2
Vešelo se dzivce (tradiční slovenská píseň)
Barbarská krása
Podruhé se na festival vracejí brilantní francouzští Hudebníci sv. Juliána v čele s fenomenálním flétnistou, dudákem a hráčem na nejrozličnější dechové nástroje minulosti Françoisem Lazarevitchem. Zaujat Telemannovým popisem „pravé barbarské krásy“ hudby, kterou skladatel objevil na cestě do Slezska, rozhodl se Lazarevitch spojit v programu polské a hanácké tance, lidovou hudbu z Uhrovecké sbírky i z Moravy, Slovenska a Rumunska. V ansámblu se jako host blýskne i vynikající cimbálista Iurie Morar, kterého naše publikum zná z vystoupení s francouzským Sirba Octetem.
Program:
Transkripce Goldbergových variací BWV 988 vytvořená souborem Nevermind (Anna Besson, Louis Creac’h, Robin Pharo & Jean Rondeau):
„Clavier Übung bestehend in einer Arie mit verschiedenen Veränderungen vors Clavicimbal mit 2 Manualen“ od Johanna Sebastiana Bacha, pro housle, flétnu, violu da gamba a basso continuo.
Transkripce pod vedením: Robin Pharo & Jean Rondeau
Odpovědný redaktor: Robin Pharo
Projekt vznikl v sobotu 23. září 2023 v rámci tvůrčího pobytu pořádaného festivalem Bel-Air Claviers.
Mistrovská díla mají tu vlastnost, že inspirují – aniž by je to snižovalo – k různým formám přivlastnění. Nevermind, fenomenální „barokní“ kvarteto v unikátním obsazení, vynalézavě přetváří slavné Goldbergovky a nabízí výmluvnou a originální variaci na variace.
Dynastie Bachů
Mezinárodně uznávaný soubor Vox Luminis se pod vedením Lionela Meuniera specializuje na francouzský, italský a německý repertoár ze 17. a počátku 18. století. Pro náš festival se Hlas světla zaměří na Bachovu dynastii a sáhne po skladbách ze sbírky známé jako Altbachisches Archiv. Obsahuje přibližně dvacet motet a řadu kantát, které zkomponovaly po sobě jdoucí generace Bachů. Předpokládá se, že prošel rukama různých členů rodiny, kteří do něj od roku 1650 přispívali a revidovali jej, než jej někdy kolem roku 1739 získal nejslavnější člen rodiny Johann Sebastian.
Program:
Johann Sebastian Bach
Goldbergovy variace BWV 988
Óda na ticho
Na prvním ze svých dvou sólových večerů rezidenční umělec 30. ročníku festivalu nabídne Bachovy Goldbergovy variace v originální cembalové podobě. „V Goldbergových variacích je celý Bach a já se jim určitě budu věnovat celý život,“ říká Rondeau, který při jejich studiu pracoval s původním vydáním obsahujícím Bachovy vlastní značení a opravy. Při cembalovém recitálu Rondeau provede soubor variací v kompletní podobě, s naznačenými opakováními a s promyšleně vkládanými momenty ticha.
17:00
Křtiny
Poutní kostel Jména Panny Marie
Program:
Johann Sebastian Bach
Goldbergovy variace BWV 988
Nedělní goldbergovské odpoledne
Rezidenční umělec 30. ročníku Jean Rondeau skládá na festivalu hold Goldbergovým variacím: „Je v nich celý Bach a já se jim určitě budu věnovat celý život,“ říká Rondeau, který slavným dílem ve verzi pro varhany okrášlí nejen nedělní odpoledne, ale při dalších koncertech své rezidence ho našemu publiku nabídne i v originální cembalové podobě, v kvartetní transkripci se souborem Nevermind a nakonec v kreativním autorském hávu v projektu UNDR.
Oh, ma belle brunette
„La brunette“ je nejen hnědovlasá žena, ale také hudební forma velmi módní ve Francii konce 17. a začátku 18. století: krátká, něžná píseň, zabývající se milostnými nebo přírodními tématy, která mohla být zpívána bez nebo i s doprovodem harmonického nástroje, koncem 17. století např. oblíbeného traversa neboli barokní flétny. Hvězdný tenorista Reinoud Van Mechelen a jeho soubor a nocte temporis představují antologii „brunetek“, od těch něžných až po nejrozvernější pijácké písně.
Program:
Pierre Attaingnant
Haulberroys
The three ravens
lidová
Frie J. Jacobs
Theme for the dancing goat
In a garden so green
lidová
The flowers of the forest
lidová
Nick Drake
Fruit tree
Frie J. Jacobs
Rain in the ears, drizzle in the eyes
JJ Cale
Magnolia
Francis Cutting
The squirrel´s toy
Galliard
Greensleeves
Almain
Adrian Le Roy
Branles de Poictou
Pied de cheval
Frie J. Jacobs
Music for wind
Adriaen Valerius
Schoonste Nimphe van het Wout
Onder de linde grune
Elias Mertel
The voice of the earth
Spectri eiusdem sonus nocturnus
V zahradě tak zelené…
Loutnista Floris De Rycker ve svém festivalovém programu navštěvuje různé hudební zahrady. Skladby z loutnových sbírek propojil se známými lidovými skotskými písněmi, jako jsou The Flowers of the Forest, In A Garden So Green nebo slavné Greensleeves. Představí také několik vizuálních partitur soudobého vizuálního umělce Frie J. Jacobse vytvořených z rostlin a semen. V překrásné lysické zahradě vás čeká koncert ve formě kytice mnoha barev.
Program:
Wolfgang Amadeus Mozart
Flétnové kvartety
Quartet in C
Quartet in A
Quartet in G
Quartet in D
Mozartovy flétnové kvartety
Členové mechelenského souboru Le Pavillon de Musique (Hudební pavilón) spolu s virtuózním flétnistou Bartholdem Kuijkenem představí flétnové kvartety Wolfganga Amadea Mozarta tak, jak je asi mohli slyšet posluchači v době jejich vzniku v 18. století: rakouskému géniovi bylo sotva dvaadvacet let, když během svého turné po Německu a Francii v roce 1777 vytvořil čtyři flétnové kvartety pro flétnu, housle, violu a violoncello. Soubor dostojí své pověsti a i v tomto programu využije výhradně originální dobové nástroje.
UNDR
Počtvrté se rezidenční umělec Jean Rondeau obrací ke svým milovaným Goldbergovým variacím. Tentokrát se posadí za koncertní křídlo a za pianino ve zcela ojedinělém autorském projektu nazvaném zvukomalebně UNDR – islandsky zázrak. Ač podobné lineární struktury, tyto variace se pohybují ve zvukovém světě na hony vzdáleném původnímu Bachovu dílu. UNDR je komplexním, hluboce obohacujícím posluchačským zážitkem, který podtrhuje introspektivní a improvizační přístup svých tvůrců.
Program:
Wolfgang Amadeus Mozart
Flétnové kvartety
Quartet in C
Quartet in A
Quartet in G
Quartet in D
Mozartovy flétnové kvartety
Členové mechelenského souboru Le Pavillon de Musique (Hudební pavilón) spolu s virtuózním flétnistou Bartholdem Kuijkenem představí flétnové kvartety Wolfganga Amadea Mozarta tak, jak je asi mohli slyšet posluchači v době jejich vzniku v 18. století: rakouskému géniovi bylo sotva dvaadvacet let, když během svého turné po Německu a Francii v roce 1777 vytvořil čtyři flétnové kvartety pro flétnu, housle, violu a violoncello. Soubor dostojí své pověsti a i v tomto programu využije výhradně originální dobové nástroje.
TBC
19:00
Program:
Max Richter
The New Four Seasons: Vivaldi Recomposed
Neodolatelné smyčce z Brug
Dynamický belgický smyčcový orchestr pod vedením virtuózní houslistky Jolente De Maeyer klade důraz na neotřelý repertoár, jeho nápadité inovace a především strhující formu interpretace a jevištní prezentace. Bryggen vychází ze síly smyčcového orchestru a integruje do svého repertoáru klíčové skladby hudby 20. a 21. století. Zdůrazňuje zásadní význam dynamiky pro zvuk, interakci, komunikaci a soustředění.